söndag 2 juni 2013

Helgen!

Vilken galen värme det har varit i helgen! Enligt tanterna på loppisen skulle de varit något sorts rekord där vi hade varmast i europa. Nej kul har det inte varit för någon men idag är det tack och lov regn!

Så vad har vi gjort sen sist? Vi har varit ute massor och badat, busat och hittat på tok!


Igår (Lördag) var vi på bakluckeloppis och sålde massa grejer som vi inte längre behöver. Ellisen gick det ingen nöd på alls, hade ordnat redan i fredags en barnvakt och på skoj började vi säga nanny och det liksom hängde kvar! Fick känna mig lite Hollywood fru för en dag och vi kom ju alla överens om att då måste ju också pappa bli "gubbsjuk" och stöta på "småtjejerna" för det hör till! haha. Ena tjejen fick förhinder men vilken tur vi har som har en hel kö med tjejer som vill passa våran fisunge!
Får försöka hitta på något till nästa helg eftersom första tjejen så gärna ville vara med henne. Fritid och eget liv, vad är det? Har glömt! Men något ska man väl kunna hitta på.
Ellisen klagade inte alls över att få umgås med andra än "baaaara mamma" utan tyckte det var roligt med lite ny energi! Skönt!

Färg har jag fått också! Både i fejset och på benen, var ändå såpass förståndig att jag hade långärmat när jag skulle stå i solen i timmar. Det som är lite trist är ju att jag naturligtvis hade piratbyxor och skor så jag har 15cm brunt och resten likblekt.

Påväg hem satt min fina underbara Maria och grilla sig i solen! Fick ett kycklingsoppa recept som bränner fläsket och ska vara grymt god. Den ska vi testa! Jag måste säga att jag älskar förklaringen.

   "Ja nu menade jag inte att jag tycker du ska banta utan att soppan är god. Men om du vill följa den så funkar den bra. Fast jag menar inte att jag tycker att du måste göra det. Du måste prova soppan för den är jättegod! Fast alltså inte så......."

 haha. Ja det är tur vi förstår varandra bra iaf! Fick övertydliga att JA JAG FÖRSTÅR ATT SOPPAN ÄR GOD OCH ATT DU INTE MENAR DET SOM EN PIK! Gubbarna tänkte väl att vi var blarriga kärringar. Är vi inte det då? Det kan vi vara och de får dom leva med! 

Det regnar idag som sagt. Mycket välkommet väder även om jag fick huvudvärk av det så är det ganska skönt att bara få ligga inne och glo på pippi på soffan med gofisen.

Mina fina nannys! 

Nu ska jag passa på att vila mitt arma nöt innan det återigen blir full rulle och Ellisen vaknar. Pappa slutar tidigt och tar över stojet när han kommer hem så man får sig liiiite lugn och ro. Det fick jag ganska mycket igår med faktiskt. Det kändes konstigt att gå från att ha allt att göra till nästan inget och Amanda körde vagnen och läste boken samtidigt som om hon aldrig gjort annat! Bra helg! punkt.

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar