tisdag 28 maj 2013

Vabbel-babbel och investeringar!

Igår fick pappa vara hemma och "vabba" för jag var helt trasig. Jättekul med migrän när man bor i
midnattssolens land. Eller inte.
Idag mår jag bättre och han kan fara på jobbet som vanligt men han är ledig imorgon så man får väl bita ihop lite även om huvudet ännu ömmar.

Vissa lägger skattepengarna på att köpa ny grill eller fara utomlands men inte vi. Vi gjorde en investering
som varar från 0-100år.


Astrid Lindgren take us away! Alla gamla klassiker samlade. Fast vi var lite snåla. "Kappsäcken" kostade 2600kr och då får man med en massa filmer ingen av oss ändå gillar som Karlsson på taket, Peter och Petra osv. Vi plockade ihop våran egen box istället och tjänade över 1000kr.
Så här blev det:

Emil boxen
Pippi boxen
Barnen i bullerbyn boxen
Rasmus på luffen
Ronja rövardotter
Madicken boxen
Lotta boxen
Saltkråkan boxen

Vi tänkte att Bröderna Lejonhjärta, Kalle Blomkvist och de där andra kan vänta lite och blir billigare att bara köpa dom till i efterhand.
Nu har vi iaf fått med de "viktigaste" och har ca 34h underhållning som är odödlig!
Dessutom kan jag väl ärligt säga att jag börjar tröttna på "bopp bopp" (Bamse) nu.
Såg barnen i bullerbyn på  bolibompa här om dagen och satan i gatan det var bra tyckte Evangelie!
Jag har nog alltid varit en "Pippi-tjej". Pippi på söderhavet! Det blir liksom inte så mycket bättre.
Men jag har noterat att det är många filmer jag uppskattar och älskar mera nu när jag är vuxen som typ Rasmus på Luffen, Saltkråkan och Lotta. Man ser väl saker ur ett annat perspektiv kanske.

Jag är urfattig!
Funderar på att "orka" packa upp mig på loppisen på lördag och sälja bort lite skrot så jag kanske får ihop till de här klädpaketet jag vill köpa åt fisungen! Hittade på barnloppisen på facebook en tjej som säljer JÄTTEFINA kläder i strl 98-104, 30plagg för 250kr. Okej jag är inget mattesnille men i mitt huvud är det väl 8-9kr/plagget!? Ett annat plus är ju att personen som säljer bor i samma område. Om inte annat kan man hoppas på turen och så kanske de finns kvar till skattepengarna kommer. Och så måste jag ju klippa mig också.........

Nej nu blev det för mycket för min hjärna att processera här samtidigt.

Ska försöka ta något foto på den här svammelfian i huset också men det är lättare sagt än gjort. Hon är ALDRIG stilla nu för tiden, om hon inte sover och hur kul är det att se på då?



<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar