lördag 18 maj 2013

Svenne-Banan-Lördag!

Så kan det gå alltså..

Ja vi startade dagen med melodikrysset och det gillar jag även om det var alldeles för enkelt idag. Trist!
Nåja det får vara hur supersvenskt det vill, den rubbar man inte på ostraffat!

Sen ska man ju ut och njuta av vädret som alla andra och vara social. Konstigt nog var de inga andra ungar när det verkligen är väder. uppåt 20+ har det varit och strålande sol, kliar i hela nyllet så lite färg, om så fast röd, har man väl fått på det likbleka lakanet jag kallar fejs. 

Hur man klär barn? mmmmm. Googlade och fick fram att när det är 15+ och sol ska barnen bära fleece, galon, vindtätt, mössa, vantar, tjocksockar och skor. Vi kom inte ens ner för trappen innan jag fick slita av henne allt.
Hon har stojat runt i tights, tröja, tunna strumpor och solhatt. Hon var genomsvettig när vi kom in och ute sög hon i sig bra mycket av en festis så NEJ man ska inte klä barnen i allt det där då dör dom ju!



"Herr Falukorv", Evangelie och apan-papan gick och handlade så det blir nå tacos till kvällen framför den här schlagerfestival, final.... Ja ni vet.. 
Danmark vinner så nu vet ni det. 
Nej jag har faktiskt ingen aning men det är vad de trodde på radion, har inte ens hört låten.

Vi kommer inte att se eurovision ikväll. Jag åt korvstroganoff igår och jag har nog en gräns för hur mycket av att bara vara "lagom" jag klarar av på en vecka. 
Är så galet trött också så att jag har inte haft orken att starta upp något projekt överhuvudtaget. Fast jag tror att jag skulle behöva det. 
Men det drar ju ihop sig till kulturnatta här snart så jag kan fylla på energin och släpa Evangelie på diverse venisage och musik. 

<3

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar