tisdag 21 maj 2013

Vart tog måndagen vägen?

Jag har helt tappat bort gårdagen! Den gick så fort och inget särskilt hände antar jag.
Jo! Jag startade en barnloppis på facebook och kämpade med organiseringen i den och nu idag börjar det bli ordning och reda.

Sålt lite kläder och en babyoverall till behövande för ett riktigt bra pris!
Många är för snåla och det blir bara en ond cirkel av alltihop. En del drar ner några kronor på nypriset och sen klagar över att de inte får det sålt.
4bodys, 3byxor, 2pyjamas, 1sparkbyxa, overall, mössa, fleecetröja och en filt fick hon för 100kr.
Ja det är klart det är värt mer men för henne som inte är stenrik så är det värt mer än pengarna är för mig.
Finns olika sorters värde.


Efter detta var det fler som började fatta principen och nu till löning ska jag hämta ett paket på 30plagg för 250kr (ca 8kr plagget) i strl 98. FYND! Hoppas det finns kvar bara. Först till kvarn och inga "tjing" står i min regelbok så då får jag väl också följa mina påhitt då.

Och annars idag?
Ellisen har ett sjujäkla humör som en berg och dalbana! Nya tänder och tristess. Säger väl allt?
Det är konstigt det där. På dagen är man färdigt att ge upp många gånger och man får bita sig i tungan många gånger och för att inte tala om när man pangar pannan i ett köksskåp och vet inte om man skrattar eller gråter längre. MEN när kvällen kommer så är allt som bortblåst och även om dagen varit 99% kaos så ser man på det fjuniga huvudet som susar mot kudden och man minns bara (läs förtränger) allt det underbara under dagen!




<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar