tisdag 14 maj 2013

Sus och bus!

Dagen lider sakta mot sitt slut för små kottar, bara 3h kvar innan pyjamasen ska på.
Idag har vi hunnit med massor med bus och galenskap!
Vi har klättrat på stolar, ritat urfina streck på golvet med krita, ätit lasange med hela kroppen och självklart har vi hunnit med att sjunga, dansa, sova och fika däremellan.


Jag är vansinnigt sugen på att måla tavlor! Kan lätt se mig själv som en galen picasso som står och kastar färg omkring mig, pimplandes rödvin och lyssnar på opera. Kan inte ni? hehe.

Evangelie har inte riktigt tid att bry sig om att måla det när hon bestiger berg i soffan eller seglar på de sju haven med alla kramdjuren.
Jag får måla när jag blir pensionär. Det är mycket nu jag ska göra när jag blir gammal! Mycket hamnar på den listan nu för tiden, men det betyder väl bara att man lagt egot på hyllan lite?
Det gör mig ingenting så länge jag får vara med på hennes äventyr!

Fast det är klart... Nog tröttnar hon på mig med efter ett par år och skaffar vänner, pojkvänner och sen är man väl mormor innan man hunnit blinka och då står jag där med min "lista" som är flera mil lång, hempermanent och ischias?


Ikväll ska jag bara pysa runt med lurarna på huvudet, pepsi max och mjukisbyxor. Nej stryk det sista! Jag tänker inte ha byxor på mig alls, sådeså! 

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar