söndag 19 maj 2013

Varmt som.....

Idag är det minst sagt varmt, iaf inomhus.
Vi bor högst upp i ett hyreshus, på solsida och hörnet och det innebär att det blir som en bastu på sommaren! Det är verkligen som att gå in i en vägg av värme när man kliver in. Riktigt hemskt!
Cirkulationsfläkten på max effekt och det svalkar ju lite om man sätter sig mitt i stormen.

Pust!

Hittade idag en lägenhet i centrala paris jag tänkte flytta till så snart jag trillar över 3,110,000€
Blir väl drömvinsten på lotto som gäller då.

Ja det är klart det finns bra mycket billigare lägenheter där men eftersom jag ändå inte planerar på att flytta dit före jag blir typ pensionär (goes straight to my list) eller galet stenrik så kan jag väl få drömma mig bort i den här prisklassen och inte sitta och jaga sunkiga 1:or en bit utanför stan som jag faktiskt har råd med nu. 
Ska det va, ska det vara ordentligt!

Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Vi har försökt ta oss igenom dagen i den plågsamma värmen. Ellisen har varit extra gnällig och jag har tvingat i henne saft och päronsplit mer kan jag inte göra. Önskar också jag kunde trolla för då hade jag kanske suttit i 3,110,000€ lägenheten och installerat ac så vi kan reglera temperaturen inne! 

Nu till lite allvar!
Skitsnack och rykten är väl roligt så länge det inte drabbar en själv? Både ja och nej! Men ärligt talat så bryr jag mig inte om "DU" tycker jag är tråkig nu för tiden, ingen annan verkar ju hålla med om det så då får du väl tycka det då. Jag har småbarn och orkar inte svansa dig i baken så fort du vill gå ut. Har du inga andra vänner också?
Är jag dryg också? Nämen! Kanske du skulle prova vara lite trevligare mot folk och inte prata bakom ryggen på dom så skulle du nog också bemötas av en annan attityd. 
Värt att tänka på!

Nä gott folk det är dags att göra sig klar för kvällen som är noga planerad. In i minsta detalj ska jag göra så lite som möjligt!
<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar